Urodzony w 1939 roku w Warszawie. W latach 1955-59 studiował na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestniczył w wykładach na temat filmu prowadzonych w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie (1956-1957). Od 1959 roku studiował na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W 1960 roku rozpoczął studia na Wydziale Reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej, którą ukończył w 1966 roku.
Od 1966 roku zrealizował wiele filmów dokumentalnych, fabularnych dla kina i telewizji tak w Polsce jak i za granicą. Jest autorem lub współautorem scenariuszy swoich filmów. Niektóre z nich zostały opublikowane: w Polsce (4 tomy), we Włoszech (2 tomy), oraz w Rosji, na Węgrzech, w Niemczech, Czechach i w Indiach.
Od 1979 roku jest dyrektorem i kierownikiem artystycznym Studia Filmowego „TOR”. Reżyseruje przedstawienia operowe i teatralne w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech, Francji i Rosji. W marcu 1990 roku został wybrany Prezydentem Federacji Europejskich Realizatorów Audiowizualnych (FERA). Od 1992 roku jest profesorem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jest członkiem Polskiego PEN-Clubu, Stowarzyszenia Pisarzy i Polskiej Akademii Umiejętności.
Poseł na Sejm I i II kadencji (1991–1997), IV kadencji (2001–2005) oraz VI i VII kadencji (2007–2015).
W latach 2012–2015 wiceprezes Rady Ministrów i minister gospodarki, a także prezes PSL.
W 1987 ukończył studia na Wydziale Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki.
W latach 1987–1999 pracował jako nauczyciel akademicki w Katedrze Historii Gospodarczej SGPiS/SGH.
Był działaczem Związku Młodzieży Wiejskiej (od 1985) i przewodniczącym Krajowej Rady Akademickiej przy ZMW (od 1991). W 1987 wstąpił do Zjednoczonego Stronnictwa Ludowego. W 1989 był uczestnikiem obrad Okrągłego Stołu. Sprawował mandat posła na Sejm I, II i IV kadencji z listy Polskiego Stronnictwa Ludowego (1991–1997, 2001–2005). W Sejmie IV kadencji przewodniczył sejmowej Komisji Infrastruktury. W latach 2017–2018 był wiceprezesem zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Medicum.
Od 2016 roku pełni funkcję prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.
Bogusław Chrabota, dziennikarz, publicysta i pisarz, od 2 stycznia 2013 roku redaktor naczelny Rzeczpospolitej. Urodził się w Krakowie. Debiutował w prasie niezależnej w 1986 roku. Do roku 1989 współpracował z różnymi tytułami prasy podziemnej i emigracyjnej. W latach 1990-1993 związany z TVP (min. wice dyrektor TAI). Od 1993 roku pracował w Telewizji Polsat pełniąc w niej m.in. funkcje dyrektora programowego, szefa anteny, dyrektora zarządzającego, szefa kanałów tematycznych, szefa informacji i publicystyki. Komentator Polskiego Radia Program 3, Tok FM i Radia PiN.
Autor książek, publicysta prasowy i felietonista. Od 1995 roku wykładowca akademicki (UJ, UW, uczelnie warszawskie – Koźmiński, Łazarski, SWPS). Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek założyciel Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego (1987). Członek Polskiego Stowarzyszenia Bluesowego. Od 2019 roku prezes Izby Wydawców Prasy, od jesieni 2020 wiceprezes European Newspapers Publishers Association (ENPA).
Dr inż. Bogusław Hajdasz jest praktykiem zarządzania i jednocześnie wykładowcą uniwersyteckim. Z wykształcenia jest doktorem ekonomii i mgr inż. mechanikiem. Ukończył także Executive MBA na Aalto Business School Helsinki oraz kurs menedżerski na Kellogg School of Management w USA. Jako menedżer przeszedł całą drogę zawodową od inżyniera i handlowca do Prezesa Zarządu firmy. Od prawie 20 lat zarządza firmami produkcyjno-handlowymi w różnych kulturach organizacyjnych. Pracował dla brytyjskiego Aral/BP, duńskiego Cembrit SA, francuskiego Bostik/Total, koreańskiego Daewoo, niemieckiego VW i belgijskiego Deceuninck oraz dla polskiej Alchem Grupa. Posiada doświadczenie w zarządzaniu firmami ponad 1 mld zł obrotu i zatrudniającymi ponad 1500 pracowników oraz w zarządzaniu dużymi projektami m.in. budowa nowej fabryki, wdrożenie nowego systemu ERP. Wraz ze swoim zespołem zdobywał nagrody m.in.: Złoty Medal Targów Budma, Acantus Aurelius i Teraz Polska.
Od 2012 roku Bogusław Hajdasz prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA. Jego szerokie zainteresowania naukowe obejmują m.in. zarządzanie strategiczne i podejmowanie decyzji, zarządzanie kryzysowe i odnowę strategiczna po kryzysie, zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, transformacje biznesu i nowe modele biznesowe oraz ekonomię behawioralną.
Dorobek naukowy Bogusława Hajdasza obejmuje:
– „Strategia cyberbezpieczeństwa Rzeczpospolitej Polskiej – ewolucja i nowe wyzwania” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań 2022 Toruń
– „Aktualne wyzwania w zarządzaniu nadzorem korporacyjnym w Polsce” w Polityka gospodarcza wobec współczesnych wyzwań 2021 Toruń
– „Możliwość badania wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach przy wykorzystaniu metodologii teorii ugruntowanej” 2017
– „Zarządzanie procesem uczenia się przedsiębiorstwa w sieci” Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ‘Przedsiębiorstwo jako organizacja ucząca się” 2013
– „Wybory strategiczne podczas odnowy przedsiębiorstwa” Studia Oeconimica Posnaniensia 2014 Poznań
Doktor w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, adiunkt w Katedrze Strategicznego Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, specjalizacja: systemy wczesnego ostrzegania przez ryzykiem niewypłacalności w korporacjach, wieloletni menedżer ds. rozwoju i innowacji w spółce zajmującej się komercjalizacją wynalazków, kierownik praktyk zawodowych na Wydziale Zarządzania UG, członek komisji optymalizującej procesy w Uniwersytecie Gdańskim, posiadacz licznych certyfikacji uznanych w praktyce gospodarczej (m.in. Cima Cert BA oraz E&Y ), wykładowca na studiach MBA/DBA, realizuje zajęcia dydaktyczne oraz treningi z zakresu projektowania i optymalizacji działalności gospodarczej.
MBA, doktor nauk o zdrowiu, absolwentka PAM w Szczecinie, z wyksztalcenia mgr pielęgniarstwa, specjalista w dziedzinie Pielęgniarstwa kardiologicznego. Ukończone kształcenie podyplomowe na kierunku Zdrowie publiczne – marketing i zarzadzanie oraz Geriatria z Elementami Opieki Długoterminowej i Medycyny Paliatywnej. Przez wiele lat zarządzała pomiotami medycznymi, zarówno w opiece otwartej, jak i lecznictwie stacjonarnym, w opiece finansowanej ze środków publicznych oraz sprzedaży usług komercyjnych. Pełniła istotną rolę jako specjalista w Dziale Kontroli Realizacji Umów ze Świadczeniodawcami ZOW NFZ w obszarze rozliczeń udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Autorka i współautorka publikacji w zakresie organizacji opieki pielęgniarskiej. Propagatorka i liderka szeroko pojętej działalności profilaktycznej i edukacyjnej w zakresie chorób i optymalizacji stanu zdrowia. Od wielu lat z powodzeniem łączy nauczanie studentów na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym z praktycznym wprowadzaniem procesów optymalizacji pracy oraz przesuwania kompetencji zawodowych w poszczególnych grupach pracowników ochrony zdrowia w zakresie podnoszenia jakości i bezpieczeństwa opieki.
Justyna Orzeł jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz certyfikowanym coachem Erickson Professional Coach. Z Carrefour Polska związana jest od 1998 roku, gdzie w ostatnich latach jako dyrektor zasobów ludzkichi tworzyła i realizowała strategię HR Carrefour Polska. Sekretarz generalny i wiceprezes w Carrefour – odpowiada za obszar zasobów ludzkich, prawny, komunikacji zewnętrznej, strategii i transformacji, jakości, ochrony i CSR.
Członek Rady Naczelnej Polskiej Federacji Szpitali w Warszawie (organizacja „ponad podziałami” zrzeszająca i reprezentująca ponad 220 szpitali polskich), partner w Formedis Medical Management & Consulting w Poznaniu, wykładowca i ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, specjalista w zakresie zarządzania, lider, były nauczyciel akademicki w Politechnice Gdańskiej, autor prac naukowo-badawczych oraz publikacji w specjalistycznych czasopismach branżowych (m.in. „Menedżer Zdrowia”). Posiada ponad 26-cio letnie doświadczenie w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami w warunkach gospodarki rynkowej oraz w zarządzaniu podmiotami leczniczymi. W części swojej kariery zawodowej w branży związanej z ochroną zdrowia pracował m.in. na stanowisku Prezesa Zarządu Szpitala Specjalistycznego w Kościerzynie Sp. z o.o., który z sukcesem zrestrukturyzował i oddłużył, i Prezesa Zarządu Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o., był również Pełnomocnikiem Zarządu ds. wdrożeń programów naprawczych w prywatnej sieci EMC Instytut Medyczny S.A. we Wrocławiu. Pracę doktorską obronił w 1983 roku na Politechnice Gdańskiej. W 1999 r. ukończył prestiżowy kierunek międzynarodowych podyplomowych studiów menadżerskich Master of Business Administration (Uniwersytet Gdański, Copenhagen Business School, Antwerp University i FHTW Berlin). Dzięki umiejętnościom wnikliwej analizy rynku i otoczenia konkurencyjnego oraz znajomości zasad marketingu, promocji, sprzedaży i public relations wielokrotnie zajmował stanowiska kierownicze w zagranicznych przedsiębiorstwach operujących w Polsce (m.in. jako Prezes Zarządu i Dyrektor Oddziału FAILURE ANALYSIS ASSOCIATES Inc., Dyrektor Zarządzający w Ramboll Polska sp. z o.o. oraz w EVO INDUSTRIAL FLOORS sp z o.o.) oraz w dużych przedsiębiorstwach krajowych.
Prof. WSZP dr hab. Piotr Solarz jest doktorem habilitowanym nauk społecznych w zakresie nauki o polityce i administracji. W 2002 roku był doktorantem na Uniwersytecie Warszawskim, następnie stypendystą Fundacji Konrada Adenauera i stażystą w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu w Hamburgu. W latach od 2007 do 2019 pełnił funkcję Dziekana Nauk Społecznych w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Pracował również jako ekspert w zakresie optymalizacji administracji dla instytucji publicznych w Polsce. Otrzymał grant „Europeizacja i jej transfer na polityki publiczne państwa UE. Wybrane przykłady i wnioski.”
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentka studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy oraz Psychotraumatologii, Certyfikowany Trener metody Neurolingwistycznego Programowania, Coach i Certyfikowany Mentor biznesowy .
UCZESTNICZKA WIELU MIĘDZYNARODOWYCH KONFERENCJI NAUKOWYCH W POLSCE I ZA GRANICĄ, AUTORKA KSIĄŻEK, BAJEK DLA DZIECI ORAZ KILKUNASTU ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH O TEMATYCE M.IN. BEZPIECZEŃSTWA SPOŁECZNEGO, WPŁYWU WARTOŚCI MORALNYCH NA SPOŁECZEŃSTWO, SIŁY MEDIACJI CZY ZAGADNIEŃ FILOZOFICZNYCH.
Absolwentka Executive MBA SGH WUM.
Ukończyła również studia podyplomowe w szkole głównej Handlowej z zakresu Zarządzania Podmiotami Leczniczymi oraz Audytu i kontroli wewnętrznej JSFP.
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych z zakresu rachunkowości, ekonomii oraz planowania i analiz finansowych. Posiada praktyczną i teoretyczną znajomość zarządzania podmiotami leczniczymi. Swoje doświadczenie zdobywała zarówno po stronie świadczeniodawcy jak i płatnika.
Członek założyciel oraz Wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Ekspertów Funduszy Unijnych w latach 2016-2022. Posiada również doświadczenie związane z pozyskiwaniem oraz rozliczaniem środków finansowych z UE. Od 2013 r. ekspert oceniający wnioski o dofinansowanie ze środków UE. Kierownik projektu na kwotę 250 mln. zł.
Członek Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza w latach 2010-2017.
Członek Rad Nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.
adwokat; mediator w sprawach karnych i rodzinnych z listy stałych mediatorów sądowych przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku; doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Postępowania Karnego i Prawa Karnego Wykonawczego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, pełniła funkcję kierownika Studiów Podyplomowych Administracja Elektroniczna; Wykładowca Akademicki w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku; absolwentka studiów podyplomowych „Prawo medyczne” realizowanych na Uniwersytecie Gdańskim; Konsultant prawny w placówkach medycznych; Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001:2017; ukończyła szkolenia uprawniające do prowadzenia audytów oraz z zakresu zarządzania bezpieczeństwem informacji; Uczestnik Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych (SABI); w latach 2015-2016 – jako trener – realizowała ogólnopolski projekt współorganizowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości pt. „Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu”; zainteresowania naukowo – badawcze skupione na procesie karnym i naukach pokrewnych.
Autorka 50 publikacji naukowych, wydanych w języku polskim oraz angielskim – artykuły z zakresu tematyki postępowania karnego, w tym zwłaszcza o następującej tematyce: zaniedbania procesowe w świetle standardów rzetelności procesu karnego, uwarunkowania prawne w zakresie roli małoletnich w procesie karnym; wpływ przewlekłości postępowania karnego na jego funkcjonalność; wysokość odszkodowania za niesłuszne skazanie; demoralizacja sprawców przestępstw w świetle prawnokarnej oceny czynu zabronionego; Wartość dowodów w procesie karnym a orzekanie wyroków uniewinniających;
Autorka publikacji z zakresu ochrony danych osobowych w kontekście realizacji norm prawa karnego materialnego, jak np. Wybrane zagadnienia dotyczące kradzieży tożsamości na gruncie przepisów prawa karnego i prawa medycznego
Od ponad dekady realizuje ambitne cele na rynku nieruchomości w Polsce i za granicą.
W pracy kładzie szczególny nacisk na tworzenie długofalowych strategii rozwojowych firmy przy wykorzystaniu różnych źródeł finansowania działalności. Doskonale rozumie synergię pomiędzy rynkiem finansowym a rynkiem nieruchomości. Swoją pasję, wiedzę i doświadczenie wykorzystuje pracując nad poszerzaniem oferty inwestycyjnej dla branży nieruchomości.
Inżynier architektury wnętrz, absolwentka Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania. Wielokrotnie prowadziła panele dyskusyjne oraz wystąpienia podczas wydarzeń z dziedziny dizajnu, m.in. 4 Desig Days, Property Design. Kilka lat z rzędu brała udział w targach branżowych w Mediolanie. Artystyczna dusza i ścisły umysł w jednym. Ukończenie studiów było dopiero początkiem kariery zawodowej.
Wspólnie z mężem prowadzi kanał YouTube – Mirella i Marcin, w którym pokazują tajniki projektowania i wykonywania wnętrz. Znani są również z programu “Para w remont” na HGTV – kanale tematycznym należącym do grupy TVN Discovery.
Obecnie aranżuje mieszkania, domy, a także kawiarnie i restauracje. To rzadkość, ale bierze odpowiedzialność nie tylko za estetykę, ale również za inżynierską stronę swoich pomysłów, dbając o najdrobniejsze szczegóły techniczne przedstawianych pomysłów.
Prywatnie żona i mama trójki wspaniałych dzieci, na stałe mieszkają na Warmii.
Generał Andrzej Kapkowski – długoletni oficer kontrwywiadu, szef Urzędu Ochrony Państwa w latach 2006-2007. Były Doradca Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego i premiera Leszka Millera . Obecnie nauczyciel akademicki.
Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista w dziedzinie zarządzania i doradztwa gospodarczego. Ekspert zakresie funduszy europejskich oraz krajowych instrumentów finansowych. Konsultant i koordynator projektów oraz przedsięwzięć biznesowych. Posiada wieloletnie doświadczenie jako wykładowca–trener prowadzący specjalistyczne zajęcia w zakresie zarządzania, organizacji i metod pracy menedżerskiej, skutecznego przywództwa, negocjacji i mediacji, zarządzania kryzysowego i restrukturyzacji. Organizował i kierował studiami na uczelniach publicznych i prywatnych. Posiada wieloletnie doświadczenie edukacyjne i biznesowe krajowe oraz zagraniczne(Dania, Szwecja, Niemcy, Francja, Luksembourg, USA). Przedsiębiorca i menedżer w różnych podmiotach gospodarczych oraz instytucjach publicznych.
Ur. 27 kwietnia 1959r w Piotrkowie Kujawskim, zamieszkały w Inowrocławiu
Doktor nauk medycznych, specjalista otolaryngologii, od 1996 roku, zajmujący się zawodowo zarządzaniem zakładami opieki zdrowotnej, początkowo jako kierownik Przychodni Specjalistycznej w Inowrocławiu, następnie naczelny lekarz Szpitala im. dra L. Błażka , od 2001 r. dyrektor Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr. L. Błażka w Inowrocławiu. Współzałożyciel i członek władz Polskiego Towarzystwa Ratunkowego (od 2001r.) ,współorganizator i członek Komitetu Naukowego ,,Forum Ratownictwa”, stałych konferencji naukowych organizowanych bez przerwy od 1995 r. w Inowrocławiu , które przyczyniły się do wypracowania i rozwoju koncepcji systemu państwowego ratownictwa medycznego w Polsce. Od 2001 r. wspiera działalność Klubu Wioślarskiego ,,Gopło” Kruszwica, w tym organizację Wioślarskich Akademickich Mistrzostw Europy oraz organizatorów Konkursu Wiedzy Ratowniczo-Pożarniczej ,,Ratuj Życie , Mienie, Środowisko” popularyzującego wśród dzieci i młodzieży Powiatu Inowrocławskiego wiedzę z zakresu bezpieczeństwa publicznego. Współpracownik Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w Krakowie, brał udział w opracowaniu aktualnego zestawu standardów akredytacyjnych dla polskich szpitali – edycja 2009.
– Polskiego Towarzystwa Lekarskiego od 1984 r.
– Polskiego Towarzystwa Otolaryngologicznego , Chirurgów Głowy i Szyi
od 1986 r.
Zainteresowania pozazawodowe: wędkarstwo , podróże, dobra książka
Inwestor (pierwsze mieszkanie na wynajem kupił w 1998 roku), autor 9 książek, podróżnik (jako jeden z 3 osób na świecie odwiedził każdy kraj członkowski ONZ po co najmniej dwa razy), założyciel firmy Mzuri (zarządza ponad 7000 mieszkań na wynajem) oraz platformy Mzuri CFI do grupowego inwestowania w najem (ponad 80 mln zebranego kapitału), od maja 2009 w 100% wolny finansowo, propagator tej idei w Polsce.
Absolwent Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Stopień doktora nauk ekonomicznych nadany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie na Wydziale Finansów w specjalizacji z zakresu fuzji i przejęć w sektorze bankowym. Autor publikacji branżowych oraz uczestnik konferencji naukowych. Zawodowo wspiera działalność condohoteli, w tym indywidualne rozwiązania operacyjne i prawne. Przewodniczący rad nadzorczych w tej branży. Pełni funkcje kontrolne i doradcze w condohotelach oraz spółkach. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w doradztwie inwestycyjnym w branży nieruchomości, w zakresie opiniowania, przygotowania i wdrażania strategii rozwoju firmy, reengineeringu oraz realizuje indywidualne projekty inwestycyjne.
Marcin Kępczyński, absolwent Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Zarządzania, Magisterskich Studiów Managerskich przy Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz MBA Executive przy Francuskim Instytucie Zarządzania. Ukończył program szkoleń organizowanych przez ICAN Institute – Elite Sales i Elite Leadership.
Wieloletni członek zarządu firm projektowych oraz producentów materiałów budowlanych.
Aktualnie prowadzi wspólnie z żoną firmę Interior360, która zajmuje się butikowym projektowaniem i realizacją wnętrz mieszkalnych i komercyjnych na indywidualne zamówienia. W swoim pakiecie usług oferują projekt oraz kompleksową obsługę wykonawczą obejmująca
Wspólnie z żoną prowadzi kanał YouTube – Mirella i Marcin, w którym pokazują tajniki projektowania i wykonywania wnętrz. Znani są również z programu “Para w remont” na HGTV – kanale tematycznym należącym do grupy TVN Discovery.
Prywatnie mąż i tata trójki wspaniałych dzieci, na stałe mieszkają na Warmii.